zaterdag 1 februari 2014

Hoe voel ik me nu?

Hallo Belgen,

De feesten zijn weer eens voorbij en we kunnen terug aan een nieuwjaar beginnen. Wat was 2013 voor mij? Wel, 2013 was voor mij een prachtig jaar! Afgestuderen van de middelbare school, beginnen aan een nieuw leven aan de andere kant van de wereld, prachtige mensen leren kennen, het leven leren bekijken met een andere visie, voor een tweede keer afstuderen maar dan aan de andere kant van de wereld, een 2e familie hebben, uitdagingen aangaan en groeien als persoon en ga zo maar verder. Momenteel doet het een beetje raar omdat ik stilletjes tot het besef kom dat ik al over de helft zit van men AFS-jaar. Zoals je ziet heb ik al schitterende momenteel meegemaakt. Over 138 dagen sta ik terug in men thuisland samen met men familie en vrienden. Het doet dan ook pijn om al mijn vrienden en familie van hier achter te laten.

Cochabamba is voor mij nu een tweede thuis. Men familie is enorm vriendelijk en hebben me met open armen ontvangen waarvoor ik ze dankbaar ben. Door hen ben ik hélémaal veranderd... Van mezelf kan ik niet zeggen in welke zin ik veranderd ben maar volgens hen ben ik helemaal opengebloeid. In het begin was ik een verlegen jongetje dat nooit iets zei en altijd maar 'ja' knikte. Beetje bij beetje ben ik veranderd door het vertrouwen dat de familie me gaf. We kunnen voor uren praten en ons krom lachen met onozele dingen. Er is ook een negatieve kant aan veranderen natuurlijk, ik ben namelijk vrij lui geworden en kan nooit meer op tijd komen. Dit is dus al een waarschuwing voor als ik terug ben in België...

Momenteel voel ik me dan ook supergoed in men vel! Geen enkel moment heb ik spijt van het feit dat ik voor een jaar ergens anders leef. Het is een prachtige ervaring die zeker aan te raden is! Soms voel ik me rot omdat je beseft dat het stilletjes op zijn eind loopt en je terug naar België moet... Het enige wat ik nu nog kan doen is van elk moment genieten en niet teveel aan het einde van men avontuur te denken. Ik weet nu al gewoon dat het énorm veel pijn gaat doen om iedereen hier achter te laten en men gewoon leventje in België terug moet oppikken. Het komt er gewoon op neer dat je niet moet twijfelen over een uitwisselingsjaar!

Voila, ik ga geen tijd meer verspillen aan het schrijven van deze blog maar enkel genieten van elk moment in het prachtige Bolivia! Ik hoop om wel zo snel mogelijk terug is eens een berichtje achter te laten zodat jullie toch op de hoogte blijven.

Chau Mathieu! (Mateo voor de boliviaantjes)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten