zondag 11 augustus 2013

Het weekend van 10 augustus

Hallo!

Hier ben ik weer! De week is weer voorbij ;) Het was weer een drukke week maar heel leuk. Vrijdag ben ik zoals gewoonlijk naar het school geweest. Het was een gewone schooldag met niks speciaal buiten dat men klasgenoten examens hadden en ik me dus heel de tijd zat te vervelen. Voor men klasgenoten maakt het niet uit of het examens zijn want ze studeren toch niet.
Na het school ben ik naar Jan geweest (een andere AFS student). Ik had afgesproken met 3 andere belgen aan het cinecenter om samen een taxi te nemen richting 'El Bosque' waar Jan woont. Dit is een wijk waar enkel rijke mensen wonen. Toen we aan zijn huis arriveerde moest ik toch even slikken. Hij woont in een kast van een huis met een zwembad (foto), 2 jacuzzi's, fitnesszaal, 5 salons, feestzaal,... Ik kon men ogen echt niet geloven en ik had nog nooit zo een groot huis gezien in men hele leven. We hebben een pizza besteld en hebben met bijna alle AFS studenten van Cochabamba er van gegeten. In de avond ben ik naar Agus(een vriend) geweest en daar hebben we wat gechilled.

Zaterdag was een rustige dag. In de morgen hebben we 2 films gekeken (Rec3 is zeker een aanraden voor zombiefans) en daarna zijn we naar 'La cancha' geweest. Dit is een soort markt maar dan enorm groot en echt superkrap. Je kan amper met 2 naast elkaar tussen de kraampjes lopen. Als je heel diep gaat in la cancha kan het héél gevaarlijk worden. Volgens men gastbroer verkopen ze zelfs apen in de diepe cancha maar dat de kans veel te groot is dat ik overvallen wordt dus daarom mag ik er niet naartoe. Men gastbroer verplicht me ook om een pet of hoed te dragen omdat blond veel te aantrekkelijk is en de kans dan veel groter is om overvallen te worden. We mogen ook bijvoorbeeld niet slenteren omdat de kans op diefstal vergroot. Ik heb er een shirt gekocht voor 60 bolivianos (dikke 7 euro).

Zondag ben ik met Silke op pad gegaan. Silke is een andere AFS student die een paar straten verder woont als mij. Het is echt een héél toffe waartegen ik echt alles kan zeggen. We hebben samen het grote christusbeeld (foto) bezocht. Ik kreeg echt kippenvel van het prachtige uitzicht over de prachtige stad 'Cochabamba'. In de namiddag ben ik iets gaan eten met men gastgezin (foto) en daarna zijn we naar een soort kerk geweest in de countryside (buiten de stad). Het was heel vreemd om dat te zien. De kinderen liepen achter je auto om geld en ik moest verplicht een pet dragen om men blond te verbergen. Je kon er fake geld, bankkaarten, paspoorten,... kopen om die te laten zegenen en dit bracht dan geluk op hetgeen je liet zegenen. Het was heel vreemd om dit ze zien maar ik ben toch heel blij dat ik het mocht meemaken.

Voila dit is zowat het weekend! Ik ben volledig klaar voor de volgende week! Na volgende week bevind ik me al een maand op boliviaanse bodem! De tijd gaat zo snel...

Ciao Amigo!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten