zondag 4 augustus 2013

2 weken op Boliviaanse grond!

Jo Cabrio! 

Voila, men schoolweek zit er weer op! Ik heb me weer kapotgelachen en me rotgeamuseerd met al men schoolmaten. Ik hoor echt al bij hen in de groep en ze nemen me overal mee. Ik heb woensdag voor de eerste keer alleen een taxi genomen. Het was toch spannend want de taxichauffeurs kunnen enkel spaans en je moet de weg kunnen uitleggen. Het is me toch weer goed gelukt! De spaanse lessen zijn ook al begonnen en we hebben het alfabet (uitspraak), cijfers, dagen en maanden al geleerd in 2 lessen dus het gaat echt vooruit. Men spaans gaat er ook echt op vooruit. Ze moeten nietmeer proberen te roddelen over mij als ik erbij zit want ik begrijp wat ze zeggen ;) 

Dinsdag zijn we naar iemand thuis geweest en was er een klein feestje waarbij er ene (Perez) goe slecht is gegaan. Woensdag was er iets te doen op school. De school werd omgebouwd tot een stad door de laatstejaars. Ik was verantwoordelijk voor de videogames. We hadden enkele playstations en tv verzameld en hadden een 'gameroom' gebouwd voor bezoekers. We hebben er toch wel wat aan verdient! Vrijdag was het op het school een voetbalwedstrijd tussen 2 klassen voor de finale. Mijn klas heeft gewonnen dus wij gaan naar de finale! Volgende vrijdag is de finale en dan weten we of we de beker gewonnen hebben. Ik mag spijtig genoeg niet meedoen want ik deed ook niet mee in het begin van de wedstrijd... btw de voetbal zuigt hier echt de balle! Pakt da ik een van de betere ben en ik ben al zo brak in voetbal tegenover andere belgen ;) 

Vrijdagavond heeft men gastbroer een Iphone gekocht van iemand. We hadden afgesproken in de cinecenter en ik moest op afstand blijven met het geld om ervoor te zorgen dat men gastbroer niet overvallen zou worden. Het leek op een echte maffiadeal want men gastbroer ging me bellen wanneer ik mocht komen met het geld. Gisterenavond (zaterdagavond) zijn we iets gaan eten en daarna zijn we iets gaan drinken met een paar maten. Na het cafebezoek zijn we naar 'Las Islas' geweest, dit is een plaats waar de jongeren iets eten na hun feesten. Voila dit was het zowat! Ik begeef me nu al een dikke 2 weken op boliviaanse grond en het verloopt hier echt vlotjes! De tijd gaat hier echt snel dus ik moet hier van elk moment genieten!

Ik ga nu proberen vaker iets op men blog te zetten! Greetz vanuit den Boliv
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten