vrijdag 23 augustus 2013

Jo!

Jo!

Het is weer eventjes geleden dat jullie van me gehoord hebben... Ik stel het hier heel goed! ik heb het hier zo druk waardoor ik echt bijna geen tijd heb om online te komen en een berichtje te schrijven. Ik ben dus naar die speciale ceremonie (zie vorig bericht) geweest en het was echt super! Alle mensen werden gek als ze de maagd Maria zagen die naar de kerk werd begeleid. Het was echt heel speciaal, het was een combinatie van verschillende geloven (als ik men gastbroer moet geloven). Je zag mensen bidden, zegenen van mensen door een pot te laten knetteren met een soort piratten, stenen kappen,... De stenen symboliseren geld. Het was echt héél speciaal en héél druk. Ik ben blij dat ik ben geweest ;) Ik ben ook naar een héél arme markt geweest waar je shirts voor 10 bolivianos (ong 1 euro) kan kopen maar ze zijn wel al is gedragen maar dat merk je bijna niet. Ik heb dit gekocht voor het trabajo social (lees verder) ;)

Voor de rest heb ik ook veel gedaan maar ik herinner het me niet meer :S Ik weet nog dat ik ben gaan eten met enkele AFS studenten en daarna naar El cristo (2e keer) ;) Wat veel interessanter is dat ik zondag vertrek op 'trabajo social'! We gaan naar de countryside (buiten de stad) en we gaan daar de mensen helpen door te werken met alle 6e jaars! Echt een héél goed initiatief want zo leer ik ook de arme kant van Bolivia kennen en terwijl help ik mensen. We gaan een schooltje bouwen (echt vanaf nul he ;) ), een straat aanleggen, koken, les geven,... Ik kijk er echt naar uit want iedereen is daar super positief over en kijken er naar uit. Het is echt wel héél arm want we hebben bijna niks. Geen gsm's, Ipod's,... Over twee weken zal ik jullie laten weten hoe het was! Ik ga proberen men camera mee te nemen en wat foto's te nemen zodat jullie er ook een beeld van hebben. HAHAHA! we moeten zo echt een overal dragen, een hoed, bottine en we werken met echt pickaxe'n ;) Echt vet!

Ciao Amigo's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten