vrijdag 9 augustus 2013

Hola!

Hola!
Het is weer eens tijd voor een Boliviaanse update! De tijd vliegt hier voorbij en ik amuseer me hier echt. Ik ben hier al ongeveer 3 weken en ik begin men draai te vinden. Ik kan zo een beetje men plan trekken en weet alles staan. Wat hebben we ondertussen al gedaan? Wel, dit weekend is er een vriend komen bbq’en met hun gezin. Het was een leuke middag met lekker kippenvlees, yuca, sla enz. In de avond is er een andere vriend van onze klas langsgekomen en dan hebben we wat op de playstation gespeeld. Het kan niet altijd rozengeur en maneschijn zijn, de eerste schooldag van de week kwam er weer aan. Ik heb deelgenomen aan het examen wiskunde. Na het school zijn er wat maten langsgekomen en hebben we wat gechilled! De volgende dag was het de NATIONALE FEESTDAG van Bolivia dus heel de stad was in rep en roer! De taxi’s reden rond met Boliviaanse lintjes, vlaggen,… We zijn Pique Macho gaan eten in een leuk restaurantje (zie foto). Dit is momenteel men lievelingseten in Cochabamba. Het is een typisch gerecht van Cochabamba en het bestaat uit een soort stoofvlees, knackieworstjes, aardappelen, ajuin, tomaat,… Er om u vingers van af te likken! Na het eten zijn we naar een parade geweest. Het was echt leuk! In de namiddag hebben we zoals altijd gewoon in de zetel gechilled en wat playstation gespeeld.
Woensdag was de ‘bigday’! Men pakketje was toegekomen in Cochabamba en we gingen het afhalen. Ik ben speciaal voor men pakketje vroeger uit het school gegaan. Het heeft toch wel wat tijd en geld gekost vooraleer ik het pakketje in men handen had.  Ik ben hierna direct naar de spaanse les geweest en in de avond heb ik het uiteindelijk kunnen opendoen. Het was echt leuk om al die Belgische spullen te zien. We zijn vroeg gaan slapen want de volgende dag stond er iets belangrijk op het programma…
De finale van de voetbal in mijn school tussen mijn klas en de leerkrachten! Iedereen was super nerveus. We hebben confetti gemaakt uit kranten en tijdschriften zodat het een echt feest zou zijn. Het was een echt feest tijdens de finale. We hadden confetti met hopen, rookbommen, Bengaalse vuren (of hoe dat het ook noemt), trommels, … De match verliep vlotjes totdat de leerkrachten een goal maakten… Ik heb spijtig genoeg niet kunnen meespelen omdat ik in het begin van het klassement ook niet heb meegespeeld. Men klas probeerde terug te vechten maar het is hen niet gelukt L Iedereen stortte in een en er zijn tranen gelaten bij verschillende spelers.  Persoonlijk vond ik het ook heel spijtig want de beker was echt super chique en enorm groot. In de namiddag heb ik wat geskyped en om 5 uur ben ik vertrokken naar de spaanse les!
Dit was het zowat! Zoals je ziet heb ik hier echt veel te doen en amuseer ik me echt ;) Ik ga proberen een soort videoblog in elkaar te steken om jullie te kunnen laten zien hoe het er hier allemaal uitziet maar ik beloof niks ;)
Ciao Amigos! Hasta la Vista!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten