maandag 8 juli 2013

Informatie over het gastgezin

Beste vrienden,

Ik ben Mathieu en ik ben een AFS-student van België die voor een jaar naar Bolivië gaat. Ik zal verblijven in Cochabamba bij een gastgezin. Ik heb sinds vandaag wat extra informatie gekregen over men gastgezin. Mijn gezin bestaat uit een moeder (Ruth), 2 broers (Ignacio en Andres) en een zus die niet meer thuis woont. Een van en gastbroers vertrekt wel in september naar Duitsland waardoor ik eigenlijk maar 1 gastbroer heb. Men gastpapa is piloot en woont in Santa Cruz en hij komt ongeveer om de week eens op bezoek. Ze spreken Spaans thuis en zijn heel enthousiast om me te ontvangen. Ik zal soms mee naar de kerk moeten gaan en ik zal naar de 'Loyola school' gaan. Mijn gastbroer gaat ook naar deze school. De school is helemaal niet ver van mijn huis!

Naar het schijnt zal ik er niet alleen zijn want in het document over het gezin staat dat er nog AFS studenten logeren in hun huis. Ze hebben 3 kamers in de tuin die ze verhuren. Het is wat onduidelijk maar ik zal het over 2 weken weten :)

Men gastmama haar naam is Ruth en ze houdt van schilderen(!), koken, lezen en TV kijken. Ik ben heel blij dat ze graag schildert omdat ik zelf ook heel graag schilder en verf. Voor mensen die mij nog niet zo goed kennen: YOUTBE:  http://www.youtube.com/user/GraffitiDino
             FACEBOOK: https://www.facebook.com/DinoGraffitiWorks/

Ik heb al reeds contact met men gastbroer (Ignacio) via facebook en via hem heb ik ook vernomen dat ik een hondje (een Cocker Spaniel) zal hebben met de naam 'Fido'.
Mijn huis ligt bijna vlak onder het grote Christusbeeld 'Cristo' (zie foto) zoals in Rio de Janeiro.




Ik ben super nerveus om te vertrekken! Het is nog exact 10 dagen en mijn avontuur begint. Door het jaar heen zal ik verschillende keren iets posten in men blog zodat jullie ondergedompeld worden in de Boliviaanse cultuur.

Groeten Mathieu!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten