dinsdag 23 juli 2013

Op stap met Risel!

Jo Cabrio!

Gisteren morgen ben ik naar de markt geweest en naar de bank voor mijn kaart omdat deze niet meer werkte. We hebben daar iets speciaal gegeten. De naam ontglipt me even maar het lijkt op een koude melksoep met stukjes vis en ajuin in. Ik vond het niet goed maar ook niet slecht. In de namiddag ben ik op pad geweest met Risel (een AFS student uit Bolivië dat voor een jaar naar België is geweest). Het was heel leuk om met haar op stap te gaan. Ze heeft me wat meer over de stad geleerd en we zijn iets gaan drinken in de cinecenter (cinema's, videogames,...). Daarna heb ik haar vriend ontmoet en we zijn met de auto op pad geweest. Ik ben naar zijn thuis geweest en daarna zijn we iets gaan eten. Het noemde 'pique', een potje met aardappelen vanonder en daarop vlees (stoofvleesachtig en knakkieworstjes) en daarop ajuin, tomaten en chilipepers. Het was enorm lekker! Daarna hebben ze me thuis afgezet en heb ik nog wat op de playstation gezeten en daarna gaan slapen. Het was een geslaagde dag ;)

Vandaag ben ik weer naar de markt geweest en ook naar de kerk. De kerk is hier heel belangrijk en ik heb ook men uiterste best gedaan om me respectvol te gedragen tegenover de rest. Er werden enorm veel kaarsen gebrandt rond Maria (denk ik) en er werd gezongen. Daarna ben ik naar huis gekomen en heb ik de 'meid' ontmoet die het huis poetst. Het is een enorm lieve dame die enkel spaans kan waardoor ik er moeilijk mee kan communiceren. Ze kwam naast me zitten op men bed en dan heb ik haar wat foto's laten zien van men familie en men huis. Het was spijtig dat ik niet deftig kon praten met haar want het is echt een superlieve. Daarna hebben we gegeten en de meid bediende me als een koning. Het deed een beetje raar toen ze me bedankte wanneer ik gedaan had met eten. Men gastbroer was op school waardoor ik me een beetje verveelde. Toen hij terugkwam zijn we op pad gegaan en geld gaan afhalen. Men kaart werkt eindelijk! Ik heb me een heel goedkoop gsm'ke gekocht en daarna zijn we in de 'Big joy' gaan eten. Je kan het vergelijken met een KFC. Na onze lekkere maaltijd zijn we naar huis gegaan met een taxi voor 10 bolivianos (1,1 euro). Morgen is men eerste schooldag dus ik ben heel nerveus om men klas te ontmoeten. Als ik hier op straat rondloop dan kijkt iedereen naar mij precies alsof ik een alien ben. De meisjes achtervolgen ons en proberen contact te leggen. Het is echt grappig! Ik ga slapen :)

Tot de volgende! Greetz van el gringo Mathieu!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten